27 March 1995

Belçika - Brüksel

Satış direktörümüz Osman Dinler ile birlikte "Relationship Marketing" eğitimindeyiz. Brüksel'de geçireceğim üç gün, sabah başlayan program, kesintisiz devam ediyor. Sadece bir gün akşam şehir merkezine giderek farklı bir mekanda bulunabiliyoruz.

Management Centre Europa (MCE) tarafından hazırlanan eğitim Brüksel'de 15 üst düzey yöneticiyi buluşturuyor. Avrupa ülkelerinden katılan ve farklı şirketlerin temsilcileri yine farklı mesleklerden.

Amaç ise aynı, müşteri olan ilişkiyi yeniden tanımlamak, müşteriyi tanımak, ihtiyaçlarını analiz etmek ve sonuç olarak doğru ürünü konumlandırmak. Perakende sektöründen örneklerin son kullanıcılar için geliştirdikleri yöntemler ile iş ortakları müşterileri için tasarlanan yaklaşım modellerinin ortak paydalarını bulmaya çalışıyoruz.

Müşteri temelini başarılı ve başarısız yöneten örnek firmaları inceliyoruz. Sebep/Sonuç çıkarımları yaparak Yanlış/Doğru uygulamaları ayırt etmeye çalışıyoruz. Netaş gibi uluslararası bir firmanın ülkeler arasındaki kültür farklılığı gözeterek stratejiler geliştirmesi önemle vurgulanıyor.