15 Eylül 2005

İstanbul'a deniz taksi alternatifi

Şehir içi ulaşıma alternatif olarak geliştirilen Deniz Taksi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin sistemi kabul etmesi durumunda 2006'da hizmet vermeye başlayacak.

Teknoloji Holding Üst Yöneticisi (CEO) Suat Baysan, Deniz Taksi'nin tanıtıldığı toplantıda, teknoloji odaklı yatırım yapan uluslararası bir güç olmak istediklerini ifade ederek, 11 şirket ve 2 iştiraki bulunan Teknoloji Holding'in 2005 yılında 100 milyon euro ciro hedeflediğini belirtti.
Baysan, şirketleri T-Design tarafından yeni nesil deniz aracı olarak geliştirilen Deniz Taksi ile bir hayali gerçekleştiklerini kaydetti.


Manas, Deniz Taksi fikrinin ortaya çıkış öyküsünü anlatırken, “4 yıl önce hafta sonları beyin fırtınası toplantısı yapıyorduk. Deniz Taksi tasarımı ortaya çıktı. Hafta sonu hobimiz projeye dönüştüğü için bu şirket oluşumu haline getirildi ve T-Design kuruldu. İlk başlangıç projesi Deniz Taksi oldu” dedi.
Deniz Taksi'nin akaryakıt tedarik ortağı OPET'in Genel Müdür Yardımcısı Aydın Güneş ise Deniz Taksi'nin İstanbul'un trafik sorununun çözümü için önemini vurguladı.

DENİZ TAKSİ'NİN ÖZELLİKLERİ

Uzunluğu 10.86 metre, eni 4.28 metre, ağırlığı 6.500 kilogram, maksimum hızı 30 deniz mili, menzili 300 mil olan Deniz Taksi, 10 yolcu ve 1 operatör taşıma kapasitesinde.
Operatör kabini yolcu kabininden bir bölmeyle ayrılan takside, iletişim elektronik olarak yapılıyor.
Ödemeleri duraklardaki kiosklardan, cep telefonlarından veya yolcu kabini içindeki ödeme noktasından nakit, kredi ve banka kartıyla yapılan Deniz Taksi'de, çağrılar sabit telefon, GSM, internet ve duruklarda bulunan kiosklar aracılığıyla gerçekleştirilebiliyor.
Rahmi Koç Müzesi'nde ilk örneği sergilenen Deniz Taksi, 3 Nisan akşamına kadar burada görülebilecek.