21 March 1991

Londra - DMS Avrupa Stratejik Planı

Bir günlüğüne Avrupa DMS Strateji Planını görüşmek üzere Maidenhead Nortel Ofisindeyim.

22 Mart sabahı başlayan toplantı Avrupa'da DMS ürününü Telekom Operatörlerine konumlandırmaya çalışan Nortel ülke yöneticileri ile birlikte ortak olarak katılıyoruz

Türkiye sunumu doğal olarak en uzunu, yaşanmış deneyimler, elde edilmiş başarılı müşteri memnuniyeti. Yerelleştirme, üretim, tasarım, test sonucunda yaygın olarak ülkenin her köşesinde hizmet veren iletişim sistemleri. Bizden başarı kriterlerini anlatmamızı rica ediyorlar.

Netaş tanınırlığı ve teknoloji bilinebilirliği Nortel yöneticiler için mükemmel bir başarı öyküsü, her yönü ile yaşanmış deneyim vurgulanıyor. Böylece Türkiye'de ki süreç örnek olarak alınıyor ve diğer ülkelerden benzer yaklaşım çalışması isteniyor. Elbette sayısal olarak üretim hacimlerinin Türkiye seviyesine yaklaşabilmesi oldukça uzak görünüyor. Hal böyle olunca Türkiye merkezli mükemmeliyet merkezi kavramı tartışılıyor, bize yeni imkanlar sağlayacak yaklaşım.

Bende Kanada DMS ile ilgili neler planlıyor haberdar oluyorum, özellikle uzak doğu pazarlarını irdelemek fırsatı buluyorum. Her ülkenin şartları farklı olması neticesinde onayların en kadar karmaşık olduğunun altını çiziyorum, deneyimlerimizi paylaşabileceğimiz yapıların kurulabileceği ve araştırılması konusunun çalışılmasına karar veriliyor.