08 April 2023

Rotary 2420. Bölge Asamble - Ve Sonra, Ve Önce, Ve Şimdi

Bugün sabahın ilk ışıkları ile birlikte pırıl pırıl mutlu bir güne uyandık. Asamblelerin ne kadar güzel, ne kadar renkli ve heyecanlı olduğunu biliyoruz. Gözlerinizde iyilik için çarpan kalplerinizin yansımasını gördük. O kadar etkileyici olmuşsunuz ki sizi hayranlıkla seyrediyoruz.

Rotary buluşması Bölge Asamblesi olunca farklı bir merak uyanıyor içimizde. Yeni bir çevrimin doğuşuna az bir süre kaldı. Büyülü yolculuk kesintisiz, ardışık devam edecek. Titizlikle hazırlandınız. Özlemle bekliyorsunuz görevi üstlenmeyi.

Sevgili dostlarım size kısa bir öykü anlatmak istiyorum. Yolcuları biz olan zaman içinde nasıl bir Lunapark treninin “roller coaster’ınyukarı aşağı baş döndürücü bir sarmal hızıyla iniş çıkışının hikâyesi…

Hikâyemizin ismi “Eski Güzel Günler” “The Good Old Days”

Önceleri yukarılarda lunapark’ta temiz havayı soluyor, neredeyse kanatlanırcasına ihtiyaçlara çözüm üretiyorduk. Rotary Fark Yaratıyordu. Sorumluluğumuzun bilincinde sınırsız dokunuşlar birbirini izliyordu. İlham Kaynağı Oluyorduk. Her şey mümkündü bahçemiz rengârenk çiçeklerle bezenmişti. Tomurcuklar açıyor güllere dönüşüyordu.

Ve sonra

Trenimiz yavaşladı. Çin’den yayılan anlamsız bir hastalık, salgına dönüştü. Adını COVID19 koydular. Bizim ise cevabımız hazırdı. Rotary Dünyayı Birleştiriyordu. Aşağı iniş hızlanmıştı ve evlerimize kapanmaya başlamıştık. Yılmadık, teknolojiyi özümsedik. Birbirimizden kopmadık, Muhteşem projeler gerçekleştirdik.

Sanal ortamlarda yaşamanın, çalışmanın, eğlenmenin sırlarını çözmeye başladık. İlkemiz belirlenmişti. Rotary Fırsatlar Yaratıyordu. Kapandık, ancak teslim olmadık. Yeni fırsatların peşinden bu kez ekran başında koşmaya başladık. Hayatımız iki boyutlu olmuştu ama öğrenmeyi bırakmadık. Sanki ekranda eşitlenmiştik. Bir anda antropoloji, psikoloji gündem oldu. Peki, nasıl anlayacaktık ekranda gördüğümüz dinlediğimiz kişilerin düşüncelerini, duygularını, samimiyetlerini. Yadırgamayı bıraktık yeni yetiler kazanmaya Başladık. DEI “Diversity, Equity, Inclusion” Çeşitlilik, Hakkaniyet, Kapsayıcılık anlayışı bize ışık oldu, anahtar oldu.

Hibrit sistemlerle tanıştık. Gerçek ve Sanal ortamları eşzamanlı kullanır olduk. Açıkçası Karmakarışık olduk. Çıkmak istemedik sıcak yuvalarımızdan. Bu kez, Hayatları Değiştirmek İçin Hizmet Edecektik. Yeni normal olarak açıkladı bilim insanları gelişmeleri. Maskeler henüz yüzümüzden çıkmamıştı ancak artık özlediğimiz dışarılardaydık.

Ve Sonra

Yangın oldu, ormanların çığlıklarını duymadık. Kül olan doğayı yeşertmek için Rotary ailemiz bağcıklarını sıkarak koştu dumanların, isin içine. Yerinde derman olduk köyleri hayvanları yok olanlara.

Dibi gördük demek istedik, çıkış zamanıydı. Rotary ile Hayal Edecek yenilikleri kucaklayacaktık. Ne de güzel yakışmıştı ilkemiz. Gerçek ortama göç başlamıştı. Dertlerden kurtulacak yeniden hatırlayacaktık sevmeyi, kucaklaşmayı.

Ve Önce

Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100. yılı coşkusunu heyecanla yaşamaya başladık. UR 8. Barış Merkezinin ülkemizde kurulacak olması haberiyle mutluluktan göklere tırmandık.

Ve Sonra

Sanki bir ses acele etmeyin diyecekti. Hiç de arzu etmediğimiz iniş sürüyordu. Ne alım gücümüz kalmıştı, ne de neşemiz. En mutsuz ülkeler arasında gösterilir olmuştuk. İstediğimizi alamıyor, gezemiyor, seyahat etmek istemiyorduk. İşlerimizi kaybetmenin tedirginliği sinmişti üstümüze. Yılmadık, olumlu düşündük, zorluklarla baş etmeye alıştık. Hayallerimiz bir bir gerçek oluyordu. Uyumluluk sağlamaya başladığımızı düşündük.

Habersiz, aniden büyük sarsıntı silip süpürmüştü şehirleri, yaşamları, doğayı. Zaman durmuştu, ne yapacağımızı şaşırmıştık. Nasıl hareket edeceğimizi önceleri bilemedik, bocaladık.

Türkiye Rotary’si tek yürek oldu görev dağılımı tamamlandı. Eylem planları hazırlandı uygulamaya geçildi. 8000 kalp birlikte iyilik için atmaya başladı. Dostlarımız destekleriyle seferber oldu. Akın akın çıktı yola, yardım kamyonları. Kalacak yerimiz olmasa da, yiyecek sıkıntısı çekilse de, giyeceklerimiz kirlense de hep birlikte sahada bulunmalıydık. Geceleri uyuyamadık, her gün paylaştık gelişmeleri, ertesi günü programladık.

Sevgili Emre Guvernörüm ve Gülce, Sevgili Serdar Guvernörüm ve Asuman ile birbirimize can yoldaşı olduk. Sizlere minnettarız. Çok teşekkür ediyoruz.

Ve Sonra

Tüm dünya Rotary ailemizi hemen yanı başımızda hissettik, acıları birlikte göğüsledik. Çadırlar kuruldu, barınma ihtiyacı giderildi. Mutfaklar, oyun alanları, bizim önümüzde engel değildi. Vardık depremzedelerin yanı başına, bir yudum çaylarından tattık, dualarını sizlere getirdik. UR Vakfımızın nasıl çabucak harekete geçtiğini gördük.

Ve Şimdi

UR Vakfımıza gönlümüzü açma, teşekkür etme zamanı… Sorumluluğumuzun ağırlığını hissetme bağış yapma zamanı…

Klinikler kuruldu, dertlere derman olundu. Tıbbı cihazlar sevindirdi hastaları. Derslikler, çamaşırhaneler, bilişim sınıfları, dikiş atölyeleri anlamlandırdı yaşamları. Toprak yeniden işlenmeye başlandı, tarım canlandı.

Bir dostumuza çok özel bir teşekkür etmek istiyorum. Bizimle ağlayan, bizimle gülen, titiz, hassas, duygusal, yol gösterici Direktörümüz Şafak Alpay ve Deniz. Size çok teşekkür ediyoruz.

Ve Şimdi

Koşulsuz, karşılıksız, soluksuz gerçekleştirilen projelere gönülden ve gözlerini kırpmadan emek veren, Bölge Görevlilerimiz, Rotary, Rotaract ve İnteract Kulüp Başkanlarımız, eşlerimiz ve tüm Rotary Ailemiz, dünyaya örnek gösteriliyoruz. Şefkatli ellerinizden doğan hizmetler için sizi, hepinizi alkışlıyoruz, alkışlıyoruz, alkışlıyoruz. Teşekkürler içinizde yanan iyilik ateşine.

Sürecin en zorlu aşamasına, duygusal yaraları sarmaya, geçiyoruz. Çevrim, dönüşüm kesintisiz sürdürülecek. Kaybolan hayalleri yeniden canlandıracak ve insanlarımıza Rotary ile Umut Olacağız. Umudu yeşerteceğiz.

100. yıl Başkanları Cumhuriyetimizin kuruluşunu doya doya kutlamaya devam edeceğiz. Olanaksızlıkların nasıl ustaca aşıldığını okuyacağız, doğruları sergileyeceğiz.

Ve şimdi

Hepimize çok zorlu bir görev aşkı düşüyor. Eski güzel günleri geri getirmek. “The Good Old Days” Çocuklarımızın umutlarının kaybolmaması için çok çalışmak zorundayız.

Ve Şimdi

Bugün Rotary gemimizin engin sularda varacağı yeni hedefleri öğreneceğiz. Rotayı siz çizeceksiniz. Demir alma vakti geliyor, yelkenlerimiz açık, rüzgâr beklenen kuvvetle esmeye başladı.

Lunapark treninin yukarı hareketini siz başlatıyorsunuz.

Kısmetiniz bol, umut yolculuğunuz bereketli olsun.