11 November 1995

Magnitogorsk - DMS100 Açılış

Rusya Federasyonu Sanayi şehirlerinin en önemlilerinden Magnitogorsk'a gidiyoruz. Kurulumu Rontel Tarafından yapılan Santralin açılış töreni. NT ekibi Andy MAcleod, Felix Garson, bizde Genel Müdürümüz dahil 5 kişi.

İstanbul Moskova sorunsuz varıyoruz, ancak kar fırtınası nedeniyle Chelyabinsk havalimanı trafiğe kapatılıyor. Alternatif bakıyoruz ve Başkırdistan Havayolları ile UFA'ya gitmeye karar veriyoruz. Uçakta bizi bekleyen sürpriz Rusça'nın yanında Başkırt lehçesi ile Türkçe konuşan hostesler oluyor.

UFA'ya iniyoruz ve Chelyabinsk için araçlara binerek karayolu ile 400 Km kat etmeyi göze alıyoruz. Ural dağlarının üzerinde Asya/Avrupa sınırından geçiyoruz ve yol kenarında ekmek pişiren köylülerle karşılaşıyoruz. Hava inanılmaz soğuk -20 Derece. Karşılaştığımız kişiler ile tercüman vasıtası ile konuşuyoruz ve pişmiş ekmeklerden satın alıyoruz. Biraz sonra fark ediyoruz ki kendi aralarında konuştuklarını anlayabiliyoruz. Güzel Başkırt lehçesi ile birbirimizin hatırını soruyoruz ve yaşamları hakkında bilgi alıyoruz. Mutlu ve karnımız doymuş olarak ayrılıyoruz.

Asya topraklarında yolculuğumuza devam ederken aracımızın kaloriferi bozuluyor ve inanılmaz soğuk içinde yolumuza devam ediyoruz. Felix Garson bir süre sonra ayaklarını hissetmediğini söyleyerek araçları durduruyor. Panik oluyoruz ve telsiz ile yardım istiyoruz. Kısa ancak sıkıntılı geçen bekleme süresinden sonra, gelen Polis aracına geçen Felix daha rahat bir yolculuk yapıyor.

Chelyabinsk varıyoruz ve yorgunluktan bitkin hemen yatıyoruz.

Ertesi sabah Havalimanı hala kapalı, sonuç olarak aynı şekilde Araç ile bu sefer 300Km Magnitogorsk yolculuğunu yapmak mecburiyetinde kalıyoruz. Yollar tamamen kar ve buzla kaplı ancak Rus sürücüler araçlara hakimler. Yine de küçük bir kaza geçirmekten kurtulamıyoruz.

Magnitogorsk adı üzerinde Mıknatıs üretimi yapılan ve içinden Ural nehrinin geçtiği bir yakası Avrupa diğer yakası Asya olan bir Sanayi kenti. Varışımız ve otele yerleşmemiz maceralı oluyor. Otel yolunda kar fırtınasına tutuluyoruz ve neredeyse kaybolma riski ile yol alıyoruz. Otele vardığımızda ise yemek ve direkt odalara çekilerek dinlenmeyi tercih ediyoruz.

Ertesi gün toplantılar ve akşam açılışı yapıyoruz, neyse ki hava daha iyi ve pistler temizlenmiş olduğu için uçak ile Chelyabinsk'e dönüyoruz.